Inte alls.

2010-10-17 @ 15:13:51

Jag känner att det är dags att jag ger en förklaring på det hela.
Hur det ser ut från min sida.
Jag vet inte hur många av er som läser Stefans blogg som läser min.
Men hans senaste inlägg känner jag att jag måste försvara mig lite.

"
 Hon berättade att hon inte längre klarade av pressen. Jag har ju försökt visa hela tiden sen hon flyttade att jag fortfarande älskar henne och känner riktigt mycket för henne. Detta är tyvärr inte ömsesidigt. Hon sa till mig att hon känner för mycket press på sigsjälv att försöka besvara de känslor jag har för henne, medans hon inte känner något alls för mig, så hon ville inte försöka längre. Det var därför hon gjorde slut med mig.

Ni som följt bloggen ser nog detta som ett lika stort frågetecken som jag gjorde just då. Jag trodde verkligen att även Elin ville fortsätta kämpa för att det skulle fungera, då det var vad Elin pratat med mig om innan. Tyvärr blev det inte så. Hon ville hellre släppa allt.
"


Nej, jag klarade inte av pressen.
Pressen att veta att jag var tillsammans med någon som jag inte hade känslor för.
Stefan visade sina känslor hela tiden och jag vet att han var kär i mig, det gjorde bara pressen värre.
Jag försökte förklara för honom att jag behövde tid för mig själv, tid att känna efter.
Men sen förstod jag när jag hade den tiden att det är dumt att gå runt och försöka känna efter och leta efter känslor som inte fanns där.
För om jag då skulle hitta dom, skulle kärleken vara äkta då?
Eller skulle jag känna så för att jag tvingade mig själv att hitta dessa känslor?
Det kändes inte rätt, inte mot Stefan och inte mot mig.
Så den utvägen jag såg var att göra slut, för att om då känslorna skulle komma tillbaka så skulle de ske naturligt och för att det verkligen var så jag känner. Inte för att jag måste.
Men förstå mig, jag VILLE INTE göra slut, det gjorde så otroligt ont för jag älskar verkligen denna människa.
Men jag såg ingen annan utväg just då.
Om han bara kunde förstå att jag gjorde detta för vår skull och just för att jag vill kämpa.
Men ska jag kämpa så ska jag fan göra det på rätt sett.
Det är synd att han inte lärt känna mig bättre under den här tiden,
för hade du vetat vem jag är hade jag aldrig behövt förklara detta för dig och
jag hade aldrig behövt skriva det här inlägget.

Försökt hitta en envisare person än mig.
Jag skulle aldrig släppa allt och bara gå.
Besvikelsen just nu är att det är vad du tror.



Kommentarer
Postat av: Nadja

Det ordnar sig gumman <3

2010-10-17 @ 15:15:36     URL: http://nadjabergqvist.blogg.se/
Postat av: J.Axner

Det löser sig så klart! Det bästa är att vara ärlig och uppriktig även om känslorna tar emot, du har varit det och jag uppskattar det och jag är helt säker på att Stefan också gör det :) < 3

2010-10-17 @ 18:41:41     URL: http://jenniferaxner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

        Kom ihåg mig?
RSS 2.0